Letná olympiáda

Z detí z triedy sliviek sa stali športovci a zmerali si svoje sily na školskom dvore. Našim deťom nerobila žiadna disciplína problém, všetko zvládli hravo a rýchlo, pretože sú silné, šikovné, zdravé…
eu-cookies-bar
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /data/1/b/1b05f3a0-25a1-4f5e-9652-5106facd1383/msvsetinska.sk/web/wp-includes/functions.php on line 6121Predškoláci toho musia v posledný rok v materskej škole zvládnuť dosť. Ich dopoludňajšie vzdelávacie aktivity už trochu pripomínajú školu, všetky sú totiž zamerané na dosiahnutie optimálnej kognitívnej, senzomotorickej a sociálno-citovej úrovne ako základu pre budúce školské vzdelávanie. Školský vzdelávací program má deti rozvíjať v oblastiach ako jazyk a komunikácia, matematika a práca s informáciami, človek a príroda, spoločnosť, umenie a kultúra a zdravie a pohyb. Ako vieme, či je dieťa zrelé na školu? Pre posudzovanie školskej zrelosti sú dôležité tieto oblasti:
– telesný a zdravotný stav,
– úroveň kognitívnych funkcií,
– pracovné predpoklady a návyky,
– osobnostná zrelosť.
Teda na jar, keď deti čakajú zápisy do základných škôl, by mali vedieť pozdraviť, poďakovať, predstaviť sa, vedieť počúvať s porozumením. Tiež by mali zvládnuť základnú škálu sebaobslužných činností, mať návyky správneho stolovania, dodržiavať dohodnuté pravidlá, spolupracovať. Z kognitívnych činností sa očakáva od predškoláka, že vie priradiť, rozoznať a pomenovať farby, tvary a veľkosti, počítať minimálne od 1 do 20, ale aj opačne vzostupnom rade,poznať, rozlíšiť a triediť geometrické tvary, spisovne a čisto sa vyjadrovať, vedieť sa orientovať v čase aj priestore – chápať pred, za, pod, nad.. rozlíšiť podľa typických znakov ročné obdobia, rozlíšiť domáce aj lesné zvieratá, vtáky, živočíchy, orientovať sa v časových vzťahoch dňa, týždňa a roka či vedieť nakresliť ľudskú postavu. V škole je z hľadiska emočného a sociálneho vývinu dôležité, aby dieťa dokázalo plniť požiadavky dospelého – školskej autority (rešpekt, úcta, zdvorilosť, akceptovanie…) a spolupracovať so spolužiakmi (tímová práca, riešenie konfliktov, zapájanie sa do diania v triede…)